Khamis, 12 Mei 2011

...dan Pas izinkan Perdana Menteri yang bukan Islam!

KATA Naib Presiden Pas, Datuk Mahfuz Omar (Ahli Parlimen Pokok Sena, Kedah), “The party (Pas) would not oppose a non-muslim Prime Minister as it is constitutional” atau dalam bahasa orang di desa-desa ialah “Pas tidak akan menentang Perdana Menteri yang bukan Islam kerana hal itu dibenarkan oleh perlembagaan.”


Walau bagaimana pun Mahfuz juga berkata sebagai lapik iaitu, “it is unlikely that a non-muslim will lead the goverment  as the muslim community still forms the majority in the country”.  Ayat yang kedua ini tidak bermakna sangat, kerana asas utama ialah Pas tidak membantah apa-apa kerana dibenarkan oleh Perlembagaan.

Di mana kenyataan Mahfuz? Utusan Malaysia atau Berita Harian? Bukan! Kenyataan itu disiarkan dalam portal berita internet Malaysian Insider yang oleh kaum Pakatan Rakyat jauh lebih sah berbanding Utusan Malaysia atau TV3.  Boleh klik sini

Saya teringat pula dengan apa yang disebut Amanat Haji Hadi dahulu:
Saudara-saudara sekelian percayalah,
Kita menentang Umno, bukan kerana nama dia Umno. Kita menentang ..Barisan nasional bukan kerana dia lama memerintah kerajaan. Kita menentang dia ialah kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan undang-undang kafir, mengekalkan peraturan jahiliyah. Oleh kerana itulah kita menentang mereka. Oleh kerana itulah kita menghadapi mereka. Oleh itulah kita cuba berlawan dengan mereka.

Percayalah saudara-saudara sekelian,
Perjuangan kita adalah jihad ,  ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad. Bergantunglah kita kepada Allah dengan (menghadapi) puak-puak ini kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini, mati kita adalah  syahid . Mati kita adalah ISLAM. Kita tidak perlu masuk Budha , Kita tidak perlu masuk..hindu, Kita tidak perlu masuk Kristian , Tapi kita menjadi Kafir  dengan mengamalkan 'politik suku, agama suku'.
Oleh itu apa sebenarnya yang Pas mahu hasil undi rakyat?  Jangan marahlah kawan-kawan saya yang aktif dalam Pas.  Itu Mahfuz bukan sebarang orang, Naib Presiden dan Ahli Parlimen.  Dia tak kata pun itu pendapat peribadinya, dia kata partinya...Pas!
Kalau dia kata ucapannya disalah lapor, hahahaha...lawak jenakalah jawabnya. Salah wartawan saja.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan