Selasa, 18 Januari 2011

APA masalah berBOS perempuan?

YA, di universiti siswi lebih berlambak berbanding lelaki.  Kelak mereka mengisi ruang kejaya pengurusan. Maka bersedialah kaum perempuan lebih banyak menjadi bos berbanding lelaki.  Saya tidak mahu mengajak orang lain curiga hanya kerana jantina.


Saya mahu curiga jika yang menjadi bos ialah orang yang berjiwa perempuan. Mestilah dia perempuan atau lelaki berjiwa perempuan.  Mengapa begitu?  Ya, sebagai ketua atau yang berkedudukan tinggi dalam organisasi, dia ada kuasa, ada pengaruh. Masalah utamanya, tidak banyak orang perempuan dapat meninggalkan dunia perempuannya dalam kerjaya pengurusan.  Dia masih membawa karektor perempuan yang membosankan pemikiran lelaki.

Berapa banyak yang sedar bahawa kumpulan lelaki bekerja secara team, tetapi kumpulan perempuan bekerja secara klik!  Berapa banyak lelaki dapat terus aman apabila perkara remeh-temeh dimesyuaratkan berjam-jam?  Berapa lama lagi orang lelaki mesti dijadikan spesis penakut untuk memenuhi ruang pemikiran bos-bos perempuan yang memang berjiwa penakut?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan